Vänd på det - Bra lärare får bättre lön!

Varför ska alltid journalister locka läsare med negativa ord? Vad är det som gör att de tror att vi människor inte kan lockas av positivitet.

Om nu regeringen tittar på ett förslag för att ge bättre lön till de lärare som presterar bättre, varför vända på det och säga att sämre lärare får sämre lön?

Korrigering: Det är lärarna i Trelleborgs kommun som detta handlar om - det är alltså inte ett regeringsbeslut som jag så gärna ville tro.

Om jag var lärare och fick veta att jag skulle lönesättas efter min prestation då skulle jag se det som en utmaning!  På min arbetsplats som jag är på idag och även mina tidigare så har jag mätts i prestation och effektivitet i alla tider, fått lön efter det och även känt mig utmanad av det.

Jag röstar JA för förslaget


Foto: Tomas Brandt

//eVis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0