Beck o Guldkompassen

Tittade på senaste Beck - tror jag, den var bra. Men tyvärr så skulle inte filmerna hålla i fem sekunder utan Persbrandt!

Beck - I Stormens Öga av Harald Hamrell med bla Mikael Persbrandt och Peter Haber. Den är som de flesta andra Beckfilmer - men denna gång finns det en personlig agenda för Gunvald, det gör att det finns lite extra krydda och känslor i filmen.



När jag hade sett den så var jag fortfarande inte speciellt trött så då letade jag fram en gammal men ack så bra film Guldkompassen orginaltitel The Golden Compass från 2007 av Chris Weitz med bland annat Nicole Kidman Daniel Craig och Dakota blue Richards. Det är en ren fantasyfilm och den är otroligt bra animerad - gillar man lite trollska berättelser så ska man kolla in denna filmen!


Nu såg jag att det ska finnas en två - så det är bara att leta upp den oxå :)

//eVis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0