Vattenläcka!!

Igår var en GALEN dag .. gick upp för mig okristligt tidigt för att ge mig av och jobba ute hos en kund. När jag är halvvägs framme ringer lilldottern och är halvt hysterisk - det rinner vatten i köket och i vårat sovrum. Det visar sig senare att vi har en granne på åttonde våningen som inte är hemma och deras element har gått sönder och det står fullkomligt och sprutar ut vatten. Ber lilldottern att ringa pappa som har betydligt närmre hem och ta hand om allt - ringer till fastighetsskötaren och felanmäler.

Väl framme hos kunden så löper dagen på superbra, jag får massor - verkligen massor gjort och jag tror att lika nöjd som de är är även jag.

Kom hem o åt middag som hjärtat fixat - stordottern hade bakat en kaka som vi åt till efterrätt, sen ringer grannen från våning sju på och undrar om vi drunknat ^_^ charmig sak ... Vi pratar på och hon berättar hur det ser ut hos dem osv... kommer överens om att vi håller lite kontakt så vi vet vad som händer och hjälper varandra med information från de olika instanser som kommer kräva saker av oss nu.

Kollar in tapeten i sovrummet och den släpper tre fyra lager in till betongen, på ytterväggen är det lättbetong och där kommer de att behöva riva upp väggen helt och även golvet och taket eftersom det är grannens golv ... ja jösses säger jag hur kul blir det här ?!

Får kanske fixa med lite ommöblering i vardagsrummet så får vi ha det som sovrum ett tag framöver - men köket vet jag inte hur det kommer att bli - kommer vi kunna använda det alls osv ... *suck*

Orkar inte tänka mer på det nu får ta det vart efter det händer mer ...

ska ringa till Münthers som kommer att stå för avfuktningen i alla fall.

//eVis

Kommentarer
Postat av: annika

Herre gud!!!! Men inget ont som inte har nåt gott med sej.... nu får ni välja nya tapeter och golv till sovrummet och förhoppningsvis lite nytt i köket! ( vet ju iofs inte hur gamalt det ni har e men nytt e alltid skönt bara det går fort att fixa)

Lycka till med allt krångel som blir! Hoppas ni har det bra i övrigt! Själv sitter jag och väntar på att få gå i säng , ska upp 02,30 men Amanda ska hämtas vid tåget 22,30 :( I morgon hoppas jag att vi får hjälp med datorn så jag kan börja använda den igen! Nu lånade jag äldsta sonens för han e inte hemma, han e på intensivutbildning för körkort.

sov så sött så hörs vi! kram kram

2010-02-16 @ 21:41:57
URL: http://momtofour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0