Vattenläckan fortsättning ...

Idag ringde så en kille från ett företag som uppenbarligen har med vår vattenläcka att göra. Han sa nämligen att han behöver komma in i vår lägenhet imorgon för då ska de börja riva!

- Ja ha men behöver inte möblerna vara lite ur vägen då så ni kan arbeta ordentligt? frågar jag
- ja jo det vore ju bra. svarar han

Så med andra ord tog jag mig till min handläggare och frågade hur jag gör nu, han gav mig massa nr att ringa och sen var det bara att planera. Meddelar hjärtat att vi måste flytta snart och att jag f-n inte pallar mer snart. Han blir irretterad och beskyddande och säger att de ska ringa honom i fortsättningen istället om de inte fattar att vi inte kan trolla.

Jag trollar i alla fall och lyckas få tag på en kille som ska fixa en evakueringslägenhet åt oss, troligen inte inflyttningsbar förrän den första - men det passar bara bra eftersom flyttgubbarna som ringer mig säger att de inte har någon tid förrän tidigast på måndag.

Så jag ringer upp den första killen o säger att han får inte någon nyckel av mig förrän på måndag - och det gick bra sa han. Tänk att man ibland faktiskt får det som man vill bara man säger vad man vill :)

Ikväll blir det till att tänka strategiskt och planera våra kommande månader, kläder ska packas och jag vet inte allt. Vad kan nästa steg bli och hur ska jag undvika komplikationer av mina tidigare val?


Tips ?!

Har tittat på ett parhus ett par km härifrån och vi kommer att skriva kontrakt på det på fredag, flytten går på måndag så nu är det bara att koppla om hjärnan och tänka flytt helhjärtat. Ska ringa flyttkillarna i morgon för att höra vad jag behöver och inte behöver göra innan de kommer på måndag.

//eVis

Kommentarer
Postat av: Peggy

Lider med dig. Helt galet. Hoppas du klarar allt detta på ett bra sätt. Själv skulle jag nog bli galen... Stor kram!

2010-02-25 @ 20:33:41
Postat av: annika

Lyyycka till hjärtat!!! hoppas allt blir till det bästa! Äe parhuset ett permanent boende som ni ska flytta till eller är det ett evakuerings boende??

Våga be om hjälp att packa och flytta och ha koll på flyttfirman ( har inga bra erfarenheter )och se till att du inte bränner ut dej själv!!!! massor av lycka till kramar

2010-02-25 @ 22:19:40
URL: http://momtofour.blogg.se/
Postat av: eVis

Peggy - tack, o kram tillbaka ^_^



Annika - Parhuset är ett evakueringshus, vi har kontrakt på det i tre månader med möjlighet att förlänga, men den 1 augusti kommer ägarna tillbaka och ska flytta in. Flyttfirman packar allt och jag har fixat hjälp att packa upp sen. Både jag och hjärtat är lediga så vi kommer nog ha bra koll på gubbarna när de håller på o pysslar. Synd bara för tjejerna - deras första dag på sportlovet går åt till att flytta ?! O_o

2010-02-26 @ 09:12:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0