Tuff dag igår

Jag hann väl inte mer än att komma till jobbet och starta datorn för att få ett jobbigt samtal från N som var jätteupprörd och ledsen. Han hade fått träffa Otte som inte hade de bästa nyheterna och av förståliga själ så slutar N att lyssna då det blir jobbigt, så när jag då i min tur kommer med alla frågor till honom så vet han inte, har inte orkat ställ de avgörande och viktiga frågorna.

Stänger ner - ringer chefen som inte går att nå - pratar med kollegerna och bestämmer tillsammans med en av dem att jag kan ta semester och åka till N o vara där som stöd när läkaren Otte kommer nästa gång.

Spenderar dagen bredvid N som sover om vartannat. Men jag får träffa både sjukgymansten, arbetsterapueten och läkaren till sist.

Goda nyheter i allt elände - han kommer att behöva göra en till operation och det blir snart - inom ca 3 veckor. De ska sätta som ståltråd runt lårbenet och protesen för att hjälpa sprickan som blivit på traven och så att det blir stabilt i framtiden. När de väl är där och gör det så kommer de dessutom då att göra den låroperationen som de inte hann med förra vändan och även se över knäet så att det inte är något skit som ligger och är trist där i.

Som sagt slutet gott allting gott - än har vi inte sett slutet men jag säger så ändå för jag vill se positvit på det hela.

//eVis


Kommentarer
Postat av: Niclas

Tur att du finns för mig just nu.. utan dig klara jag inte mig.. Du är en otroligt omtänksam kvinna och en fantastisk mor till mina barn.. Du är grym Eva...<3

2010-11-09 @ 11:29:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0