Affärsmiddagar

Jag har varit skeptisk till att delta i så kallade affärsmiddagar, som bara går ut på att nätverka och byta visitkort, därför har jag inte varit direkt närvarande på de faktiskta affärsmiddagar som jag blivit inbjuden till under ett par år tillbaka - mest för att som sagt jag varit skeptisk men oxå för att jag inte har trott mig ha så mycket att bidra med.

Nu fick jag på nosen av dem jag träffade igår på just en affärsmiddag. De undrade varför jag inte hade figurerat tidigare eftersom jag ändå hade varit med i branschen så pass länge som jag har, jag fick så där och förklara hur jag såg på saker o ting och böja mig för majoriteten som sa åt mig att nu fortsätta att delta i så många som möjligt. Jag tror att jag kommer att delta på fler men definitivt inte alla tillfällen.

Hur som haver så träffade jag massor av människor som jag har daglig eller åtminstone veckovis kontakt med och det är helt ljuvligt vilket lyft man får i sitt intresse för sitt eget jobb när det blir så härliga konversationer mellan oss kolleger, samarbetspartners  och konkurrenter.  Att sen få höra att man som jag då borde skryta mer och vara lite mer kaxig är nästan farligt för en sån tjej som mig, måste lägga band på mig själv och inte falla för att göra som dem säger. Men jag ler inombords :O

Så här fint var det dukat när vi kom och satte oss till bords och lokalen var superbra och maten underbar - men sällskapet var bäst!



//eVis




Kommentarer
Postat av: Din Farmor

Det var ju jätte kul att du tog dig i kragen och var med på middagen Din Sväris puss

2010-10-15 @ 18:54:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0