Oavsett vad som händer

så kommer vissa personer alltid att vara dem de är i mitt liv - jag kommer aldrig få en annan relation med dem en den jag har idag. Självklara är ju tex närmaste familjen som mamma, pappa, syskon och barn... men sen finns det ju svärmor, svärfar och barnens kusiner mfl.

Svärisarna kommer alltid vara svärisarna även om jag får nya svärisar eller om de får ny svärdotter ... livet kommer att vara detsamma men ändå inte så det gäller ju att hålla de kontakterna på rätt köl - de som ger mig något tillbaka och de som faktiskt känns ända in i hjärtat att de menar väl. 



Förra helgen var Stordotterns gudfar och tittade på en viktig match som hon spela - när de viktiga tillfällena i livet kommer är det skönt att ha sina viktiga personer omkring sig.

O de tillfällena kommer ju inte att förändras för att livet i övrigt förändras

Lilldotterns gudmor kom över och mös med henne igår innan jag kom hem från jobbet, de snickelesnackade på lilldotterns rum, drack the och hade mys - sååå fint av gudmor att göra det för vår lilla tjej, hon behöver det nu.

Senare igår kom A & T över för att fira mitt "assuradörsskap" även M kom över - vi smällde upp den Chapel Hill som jag och N fick av familjen Sprit tidigare i helgen. Dessa personer är människor som jag alltid kommer att älska och värdera högt i mitt liv, de som faktiskt kan släppa saker de gör där och då o bara komma över för att fira nåt eller så och en ännu härligare egenskap som de alla besitter är att bara vara sakliga och diskutera även fast man som oftast tycker olika - utan att det går över styr, man lär sig ju faktiskt något av att ha sådana människor omkring sig - om man tillåter tillvaron att vara sån i alla fall.

N har varit super denna vecka - ställer upp o fixar och donar, skjutsar och hämtar alla. Vet att han har massor i huvudet just nu och jag tror mig inte ens kunna tänka mig in i hans situation när det kommer till kommande händelser i hans liv, men han är stark och kommer gå vinnande ur allt han oxå. Vi kommunicerar otroligt bra just nu och det känns bättre och bättre hela tiden. Du kommer alltid vara en del av mitt liv...



ååå det är så skönt att ha gjort upp med sitt eget liv och bara ha de allra bästa omkring sig - de allra viktigaste (så klart ur min egen synvinkel)...

Livet kommer bli så bra, så bra

//eVis


Kommentarer
Postat av: P

Vilket härligt inlägg! :) Du skriver sååå bra. Kram på dig! :)

2010-10-14 @ 17:34:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0