Midja smalare än huvud!!

Nu får det väl ändå vara nog - hur långt ska modejättarna få gå när det kommer till att retuschera modellerna som redan innan är onormalt smala?! Återigen tar Wendela upp fenomenet ...

Ralph Lauren har i en annons gjort modellen Filippa Hamiltons midja smalare än hennes huvud med hjälp av retuscheringsprogram  - varför kan man ju undra?

Snacka om att förvrida bilden av hur en kvinnokropp ser ut .. !! Jag blir otroligt upprörd över att det verkligen går till så här - tänk alla de unga påverkningsbara tjejer och killar som inte förstår att detta är retuscherade bilder och som försöker efterleva de mått som modellerna får på bilderna !!

GALENSKAP!!

Tacka vet jag Lizzie Miller som jag tidigare skrivit om - där är verkligheten och den är fortfarande VACKER ... det som Ralph Lauren försöker prestera med Filippa Hamiltons bild är otäckt och fult, enligt mig.

Vad tycker du ?

 eller

//eVis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0